Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.05.2016 11:17 - Затворете завесите сини, ви моля - Булат Окуджава
Автор: bichkinja Категория: Поезия   
Прочетен: 647 Коментари: 0 Гласове:
2



 БУЛАТ ОКУДЖАВА (9 май 1924-12 май 1997) Булат Окуджава - Опустите, пожалуйста, синие шторы

*  *  * Затворете завесите сини, ви моля. Не приготвяй ми лек, милосърдна сестра. До постелята, ето кредитори мои чакат: Вяра, Надежда, до тях Любовта. 
Бих платил на сина за съдбата живяна, но кесията празна в ръцете държа ... Не тъгувай, не страдай за мен, моя Вяра, ще останат и други на теб да дължат.
И ще кажа аз още смирено и нежно, две ръце ще докосна виновен с уста: - Не плачи, не измъчвай се, майко Надежда, - имаш ти на земята все още деца!
Към Любов ще протегна ръцете безсилни и окаян ще чуя аз нейния глас: - Не тъгувай, не страдай, че памет не стине, в твое име раздадох се цялата аз.
Колко ласки от колко ръце ти намери, колко пламък във тебе неземен вилня, а бъбривите хора в трикратни размери заплатиха за теб... Ти си чист без вина!
И пречистен лежа пред разсъмване ново, пред рождение точно на идния ден...    Три сестри, три жени, три съдници отново доверяват последния кредит на мен.
1959 Превод: Мария Шандуркова, 11 май 2016 г.
*  *  *
Опустите, пожалуйста, синие шторы. Медсестра, всяких снадобий мне не готовь. Вот стоят у постели моей кредиторы молчаливые: Вера, Надежда, Любовь.
Раскошелиться б сыну недолгого века, да пусты кошельки упадают с руки... Не грусти, не печалуйся, о моя Вера, - остаются еще у тебя должники!
И еще я скажу и бессильно и нежно, две руки виновато губами ловя: - Не грусти, не печалуйся, матерь Надежда, - есть еще на земле у тебя сыновья!
Протяну я Любови ладони пустые, покаянный услышу я голос ее: - Не грусти, не печалуйся, память не стынет, я себя раздарила во имя твое.
Но какие бы руки тебя ни ласкали, как бы пламень тебя ни сжигал неземной, в троекратном размере болтливость людская за тебя расплатилась... Ты чист предо мной!
Чистый-чистый лежу я в наплывах рассветных, перед самым рождением нового дня... Три сестры, три жены, три судьи милосердных открывают последний кредит для меня.
1959 © Copyright: Мария Шандуркова, 2016  


Тагове:   любов,   кредитор,   постеля,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bichkinja
Категория: Поезия
Прочетен: 145390
Постинги: 103
Коментари: 111
Гласове: 442
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930