Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.10.2015 07:41 - Николай Гумилев - Credo
Автор: bichkinja Категория: Поезия   
Прочетен: 770 Коментари: 0 Гласове:
1



                 Николай Гумилев - Credo

Превод: Мария Шандуркова

 

                     CREDO
 

Не зная аз от где пристигам...

Къде отивам, аз не знам, 

кога във моята градина

ще блесна като ярък плам.

 

Кога със хубост ще съм пълен,

кога - наситен с аромат,

кога в покоя ще потъне 

душа без грижи и тъга.

Но аз живея, танц на сенки

в предсмъртен час на болен ден, 

изпълнен с тайнствени моменти, 

с чаровен пламък осветен.

                           
                      В света за мен е всичко ясно -

и нощен мрак, и слънчев пек,

в ефира величав, прекрасен -

гальовният планетен ек.

Не търся знание на болен -

от где пристигам, за къде.

Аз знам, светкавиците волни

целуват звездни светове,

 

аз знам, че песни са звънели

пред трона чист на красота,

кога явило се видение

на сплетени свети цветя.

Сърце горещо вярва в чудо, 

прониквам във небесна шир,

навред пространствата отбулвам

и ги зареждам с моя мир.


Завинаги, все жив, всесилен,

залюбил чудна красота.

Ще засияй дъгата дивна

над царствената пустота.

 
 

1903 – до октомври 1905

Превод: 17.09.2015 г.

 

CREDO

Откуда я пришел, не знаю...
Не знаю я, куда уйду,
Когда победно отблистаю
В моем сверкающем саду.

Когда исполнюсь красотою,
Когда наскучу лаской роз,
Когда запросится к покою
Душа, усталая от грез.


Но я живу, как пляска теней
В предсмертный час больного дня,
Я полон тайною мгновений
И красной чарою огня.

Мне все открыто в этом мире —
И ночи тень, и солнца свет,
И в торжествующем эфире
Мерцанье ласковых планет.

Я не ищу больного знанья
Зачем, откуда я иду.
Я знаю, было там сверканье
Звезды, лобзающей звезду,

Я знаю, там звенело пенье
Перед престолом красоты,
Когда сплетались, как виденья,
Святые белые цветы.


И жарким сердцем веря чуду,
Поняв воздушный небосклон,
В каких пределах я ни буду,
На все наброшу я свой сон.
 

Всегда живой, всегда могучий,

Влюбленный в чары красоты.

И вспыхнет радуга созвучий

Над царством вечной пустоты.

 

1903 – до октября 1905

 

© Copyright: Мария Шандуркова, 2015




Тагове:   душа,   тъга,   грижи,


Гласувай:
1



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bichkinja
Категория: Поезия
Прочетен: 145601
Постинги: 103
Коментари: 111
Гласове: 442
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930