Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.12.2013 13:41 - Татуировка - Владимир Висоцки
Автор: bichkinja Категория: Поезия   
Прочетен: 1057 Коментари: 0 Гласове:
3



Владимир Висоцки

ТАТУИРОВКА

Превод: Мария Шандуркова

Тебе ние не делихме, не ласкахме,

тъй обичахме те, ала по-преди.

Твоят образ светъл, Валя, е в душа ми,

Льоша пък го титуира на гърди.

Оня път на гарата, в деня прощален,

тебе аз до гроб ще помня обещах -

казах: „Няма да забравя нивга Валя“ -

Льоша каза: „Повече от тебе аз“.

А сега реши ти кой е по-тревожен,

кой се мъчи повече - ти разбери:

в него профилът ти е отвън избоден

в моята душа – отвътре той кърви.

И когато тъй е тежко, че загивам, -

нека не събуждам в тебе страхове, -

моля Льоша ризата си да разкрива,

гледам, гледам твоя образ с часове.

Неотдавна мой приятел добродушен

мойта гибел със изкуство победи, -

прекопира образа ти от Альоша,

титуира го на моите гърди.

Знам, неловко е приятел да очерня,

ала близка си и нямам този срам,

че на мен си титуирана по-вярно

по-красива си от неговата, знам.


ТАТУИРОВКА

Не делили мы тебя и не ласкали,

А что любили - так это позади.

Я ношу в душе твой светлый образ, Валя,

А Леша выколол твой образ на груди.

И в тот день, когда прощались на вокзале,

Я тебя до гроба помнить обещал, -

Я сказал: «Я не забуду в жизни Вали». -

«А я тем более», - мне Леша отвечал.

А теперь реши, кому из нас с ним хуже,

И кому трудней - попробуй разбери:

У него твой профиль выколот снаружи,

А у меня - душа исколота внутри.

И когда мне так уж тошно, хоть на плаху, -

Пусть слова мои тебя не оскорбят, -

Я прошу, чтоб Леша расстегнул рубаху,

И гляжу, гляжу часами на тебя.

Но недавно мой товарищ, друг хороший,

беду мою искусством поборол, -

Он скопировал тебя с груди у Лёши

И на грудь мою твой профиль наколол.

Знаю я, друзей своих чернить неловко,

Но ты мне ближе и роднее оттого,

Что моя, верней - твоя, татуировка

Много лучше и красивше, чем его.

1961



Тагове:   образ,   душа,   титуира,


Гласувай:
3



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bichkinja
Категория: Поезия
Прочетен: 145575
Постинги: 103
Коментари: 111
Гласове: 442
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930