Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.04.2013 21:22 - Аз вървя в пътеката самотен - Михаил Лермонтов
Автор: bichkinja Категория: Поезия   
Прочетен: 1078 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Михаил Лермонтов

*** Выхожу один я на дорогу

Превод: Мария Шандуркова

 

***

Аз вървя в пътеката самотен;

белокамен път в мъгла блести;

нощ пустинна се заслушва в Бога

и звездата на звезда шепти.

 

В небесата – чудно и спокойно!

Спи земята в ореола син!

Що ми е тъй трудно и тъй болно?

Чакам ли? Жалея може би?

 

От живота си не чакам нищо

и не жаля миналото аз;

свободата и покоя искам!

Да забравя всичко и заспя!

 

Ала не в съня на гроба хладен...

Бих желал навеки да заспя,

тъй, че в мен да дремят сили млади,

да въздиша тихичко гръдта;

 

всяка нощ и всеки ден да милва

моя слух любовния рефрен,

а над мене да шуми неспирно

тъмен дъб, приведен и зелен.

 

1841

 

***

Выхожу один я на дорогу;
Сквозь туман кремнистый путь блестит;
Ночь тиха. Пустыня внемлет богу,
И звезда с звездою говорит.

В небесах торжественно и чудно!
Спит земля в сияньи голубом...
Что же мне так больно и так трудно?
Жду ль чего? жалею ли о чём?

Уж не жду от жизни ничего я,
И не жаль мне прошлого ничуть;
Я ищу свободы и покоя!
Я б хотел забыться и заснуть!

Но не тем холодным сном могилы...
Я б желал навеки так заснуть,
Чтоб в груди дремали жизни силы,
Чтоб дыша вздымалась тихо грудь;

Чтоб всю ночь, весь день мой слух лелея,
Про любовь мне сладкий голос пел,
Надо мной чтоб вечно зеленея
Тёмный дуб склонялся и шумел.

 

1841

 



Тагове:   Бог,   живот,   пътека,


Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bichkinja
Категория: Поезия
Прочетен: 145644
Постинги: 103
Коментари: 111
Гласове: 442
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930